CIONET groeide 80% en schakelde Talent Link in.
’s Werelds beste IT-leiders bij elkaar brengen, dat doet CIONET al sinds 2005. Het bedrijf is actief in 23 landen en ontwikkelt en beheert een platform met een reeks geïntegreerde tools en diensten voor de real-time ondersteuning van digitale en IT-managers. Door een buitengewoon sterke groei in 2020 en 2021 had CIONET plots dringend nood aan extra medewerkers. Een kolfje naar de hand van Talent Link, zo getuigt ook Luc Hendrikx, CEO van CIONET.
De slagzin van CIONET luidt Realise your ambition. En dat deed het bedrijf zelf ook. CIONET is de leidende community van digitale en IT-managers van over de hele wereld en schaart de CIO’s, CDO’s, CTO’s en IT-leaders van de meest toonaangevende bedrijven onder haar leden. Wat zij uit hun lidmaatschap halen? Het platform van CIONET biedt een reeks geweldige online en offline tools en diensten die de activiteiten van IT-executives ondersteunen. Het concept werkt zo goed dat het inmiddels in 23 landen is uitgerold.
Explosieve groei
Het bedrijf kon al op heel wat populariteit rekenen, maar plotseling volgde er zelfs een periode van explosieve groei bij CIONET. “Toen het coronavirus uitbrak, werd de digitale wereld belangrijker dan ooit”, legt Luc Hendrikx uit. “En dat had effect in elk bedrijf en elke organisatie. Digitaal werken bleek dé oplossing om actief te blijven tijdens de lockdowns. Hierdoor groeide ons bedrijf ongekend hard, met 80% binnen amper anderhalf jaar.” En dat betekende ook de nodige groei in het personeelsbestand.
Positiviteit en enthousiasme
Aanvankelijk sprak CIONET daarvoor haar directe netwerk aan, maar de enorme groei vroeg op den duur om een structurele partner. Luc: “Voor de Belgische tak van het bedrijf waren we op zoek naar een partij die over de technische kennis beschikte én die zich in onze bedrijfscultuur wilde verdiepen. Gelukkig kwamen we tijdens een netwerkevent in Limburg de ambitieuze en enthousiaste experts van Talent Link tegen.” De klik was er meteen. Want ambitie, positiviteit en enthousiasme zijn belangrijke kernwoorden in de aanpak van CIONET. “Met 11.000 leden en jaarlijks 51 events in België is positiviteit onmisbaar in onze employer branding”, geeft Luc aan. “En dat begreep Talent Link meteen. Lien Schalley stond in direct contact met ons en ik merkte dat we dezelfde HR-taal spraken. Inmiddels werken we exclusief met Talent Link samen voor de rekrutering voor onze vestiging in België.”
Succesvolle samenwerking
Die samenwerking wierp al meerdere vruchten af: Lien en haar collega’s leverden goed speurwerk en brachten onder andere een nieuwe sales director, meerdere eventmanagers en een aantal community managers naar het team van CIONET. Daar is Luc ontzettend blij mee. “Talent Link kent ons door en door en wij weten dat we op Talent Link kunnen rekenen voor een talentvolle match. Daardoor wordt onze community dagelijks gedragen door sterke, ambitieuze schouders en knappe koppen die er helemaal voor gaan.”